مرداد، روز بیست و نهم.

در گلویم ماند. باید چه وقت بود و نبود، چه کار واجب‌تر داشتیم و نداشتیم، گوشی‌ام را دم در تحویل می‌دادم، آن حیاط را رد می‌کردم، پله‌ها را می‌رفتم بالا، در اتاق را باز می‌کردم و وقتی با بی‌ادبی می‌پرسید باز اینجا چه کار داری، می‌گفتم آمده‌ام آرزویم را برایتان بگویم. آرزو می‌کنم ذلیل شوید، حتی در ذلت بمیرید و فکر می‌کنم آرزویم برآورده شود، وگرنه به عادلانه بودن دنیا شک می‌کنم. هیچ چیز دیگری معادل این همه ظلمی که این آدم‌ها می‌کنند نیست، حتی بیماری سخت، حتی مردن عزیزانشان. تنها معادلش همین ذلیل شدن و از آن معادل‌تر، ذلت بی‌انتها و در ذلت مردن است.

پاسخی بگذارید

