عناب و اسفند – ۹۰

دیدمشان. گشنه بودند، اما سر حال. از همه بیشتر برای اسفند خوشحال شدم. حالا یک دنیا سوراخ و سنبه دارد برای کنجکاوی. یک دنیا صدا که دنبالشان کند. یک دنیا راه امتحان نشده که برود و کشفشان کند. برادرش را هی رها می‌کند و می‌رود این طرف و آن طرف. عناب کمی دنبالش می‌کند، اما آخر سر بی‌خیال می‌شود. اسفند گاه‌گاهی بر می‌گردد که مطمئن شود عناب هست و بعد دوباره می‌رود سراغ کنجکاوی، با دم بالا گرفته که سرش را گرد کرده. دخترک و پسرک هنوز هم همان‌طورند که بودند. دوست دارند ناز یا بغل شوند، اما هر وقت که خودشان بخواهند، نه هر وقت که تو اراده کنی. هنوز هم عناب لمسی‌تر از اسفند است. هنوز هم اسفند طوری نگاهت می‌کند که میخکوب می‌شوی. عناب نگاهش از آن پسرک لوس تبدیل به یک مرد جوان جدی شده.  بچه‌ها که در محوطه بازی می‌کنند گاهی دنبالشان می‌کنند، بعضی‌هاشان هم دوست و مهربانند. بعضی پدر و مادرها از آن‌ها هستند که آدم آرزو می‌کند نسلشان از روی زمین برداشته شود. دلم می‌خواست پاهای لگد زن همه‌شان را قلم کنم. به چند تا از بچه‌ها اسم گربه‌ها را گفتم. یکی از پسرک‌ها گفت از عناب خیلی خوشش می‌آید. گفتم عناب مثل تو پسر است. با تعجب گفت من فکر می‌کردم دختر است. لابد پسرک هم با خودش فکر می‌کند مگر پسر این‌قدر زیبا می‌شود!

پاسخی بگذارید

