دور، نزدیک – ۲۴

من هم یک حالی شبیه تو دارم وقتی دفترچه یادداشت‌هایم را ورق می‌زنم. خیلی دور و باور نکردنی است همه آن روزها و اتفاق‌ها و آدم‌هایی که ثبت شده‌اند. هنوز هم از عدد پنج سال شوکه‌ام. یک مدتی است، چند ماهی است که بخش تاریخ مغزم خراب شده. آن هم منی که این‌قدر مغزم زمان و نظم زمانی خوب داخلش می‌ماند. بعد از یک دوره چند ماهه که بیشتر از هر وقت دیگری مغزم می‌توانست لحظه به لحظه اتفاق‌ها یادش بماند و مدام به کسی که داروها حافظه‌اش را می‌پراندند، ترتیب زمانی اتفاق‌ها را یادآوری کرد. بعد از آن حال بدی شدیدی که تا نزدیک‌های ته رفتم و ردپایش کمی اینجا پیدا بود. حالا گذشته در هم شده. معلوم نیست کدام اتفاق برای چه زمانی بود. سخت و حتی گاهی ناممکن است به یاد آوردن. همین است که عددها بیشتر از حالت معمولشان شوکه‌ام می‌کند. مثلا چند وقت است شما رفته‌اید؟ مهم نیست. انگار که سال‌هاست. پسرک که امروز اولین روز مدرسه‌اش بود چند سالش است؟ یادم نمی‌آید.

1 نظر برای “دور، نزدیک – ۲۴

  1. ALI می‌گوید:

    تصورهایم از آینده تبدیل به تصویرهایی مثل خاطره‌های گذشته شده، با این تفاوت که تعلقشان به خودم و آنچه هستم را بیشتر حس می‌کنم. حال، واضح و هشدار دهنده، سرجایش باقی مانده و می‌گوید واقعیتی هم در کار است.
    آن‌چه که بودم و زندگی کردم، خوبی‌هایش همراه با بدی‌هایش، چون نبرد خیر و شر، و تقابل آن‌چه که از گذشته‌ام دوست ندارم، با آنچه اکنون فکر می‌کنم باید باشم و جریان پیدا کنم، آرام آرام، حقیقتم را دارد شکل می‌دهد.
    دردش همراه با حس‌های خوبش، بی‌نظیر است.

    می‌دانی که همیشه نوشته‌هایت را دنبال می‌کنم. مدت‌هاست این‌جا برایت چیزی ننوشتم. دلیلش حالا بی‌دلیل شده، گفتنش هم دلیلی ندارد که شاید هم بدانی.
    حالا، این‌جا، برایت می‌نویسم، که در شکل گیری حقیقتم، به تو هم مدیونم.
    علی

پاسخی بگذارید

