سفری که نامش را پیدا نکرد – ۲۸

همسر میزبانم، یاسمن، اصالتا ایرانی، اما بزرگ شده پاکستان است. فارسی حرف زدنش عزیز دل است. دستپختش عزیز دل‌تر. مهربانی‌اش غیر قابل وصف. دلم می‌خواهد یک نسخه‌اش را با خودم ببرم تهران. همسایه‌ام باشد. هر روز با همذسلام و علیک کنیم و دلم وا بشود. در این سرزمین مهمان که باشی دست به سیاه و سفید نباید بزنی. شب برایم رختخواب آورد. نشسته بودم کنار و میزبان نمی‌گذاشت کمک کنم. لحاف دست‌دوز گل‌گلی سبزرنگ آشنای این حوالی را پهن کرد. رویش ملافه چهارخانه را صاف کرد. با سلیقه. سر صبر. بالش. پتو. آخر عطر آورد و اسپری زد روی رختخواب. من از حال رفتم.

پاسخی بگذارید

