دی، روز هشتم.

هر چند وقت یک بار می‌افتم به جان یک بخشی از داشته‌ها و می‌ریزمشان دور یا می‌دهم بروند. لباس‌ها، خنزر پنزرها، فایل‌های موسیقی، کاغذها، ظرف‌ها، حتی کتاب‌ها. از چیزی که بماند و استفاده نشود خوشم نمی‌آید. چیزی به اسم ظرف دکوری معنی ندارد. اما با این وجود باز هم خیلی خرت و پرت دارم. شاید چون آدم بشور بیابی نیستم و دیر به دیر به صرافت تمیز کردن و فکر کردن به تمیز کردن می‌افتم. اما اگر بیفتم حتما از دست یک چیزهایی خلاص می‌شوم. یادم نمی‌آید این ویژگی از کی در من پررنگ شد. این ویژگی انگار ویژگی آرشیو کن و نگهداری کنم را در تعادل نگه داشته. مثل خاطره‌ها که هم می‌توانم نگهشان دارم و هم پاکشان کنم. اگر هر دو ویژگی را با هم نداشتم، بیچاره بودم. بیچاره‌تر از این.

پاسخی بگذارید

