سه.

آقا مطی (مطیع‌اله) سرایدار با حوصله و خوش‌اخلاق‌مان است. در کارهای باغچه همکار من است و کارهای سنگین را برایمان انجام می‌دهد. پرسیدم اهل کجایی؟ گفت افغانستان. گفتم می‌دانم. کجای افغاستان؟ یک‌جوری نگاه کرد که مگر من بگویم تو می‌شناسی؟ اغلب اوقات همین‌طور است. باورشان نمی‌شود کسی کشورشان را بلد باشد یا ذوقش را بکند. گفت بدخشان. چشم‌هایم برق زد. برق چشم‌هایم را دید. گفتم آرزویم است رفتن آن‌جا. با مهربانی خندید. گفت حالا آن‌جا برف است و با دست تا بالای سرش را نشان داد. گفتم می‌دانم. گفتم یک ذل تابستان بالاخره می‌روم آنجا. به سرزمینی که شهریور درش بهمن می‌‌آید. سرزمین دور خنک. سرزمین کوهستانی پناه ناصرخسرو.

پاسخی بگذارید

