نود و چهار چه‌جور سالی بود؟

شدید و نفس‌بر. این می‌شود خلاصه‌اش. چه‌طور می‌شود ایییین همه اتفاق فقط در یک سال افتاده باشد، این‌طور پشت هم و در هم. انگار نود و چهار شبیه‌ترین سال به من بود. متنوع، در هم، سریع و شدید. حالا که آخر سالی توانسته‌ام از ته چاه بیایم بالا و کمرم را صاف کنم، هر چند لرزان، دستم به نوشتن خوب‌هایش می‌رود. در واقع هم که این خوب‌ها همیشه بوده‌اند، حتی اگر در لحظه با درد گره خورده باشند. امسال سال تجربه‌های جدید بود. کاری و بیشتر شخصی. امسال مرزهای خودم را دیدم، ضعف‌هایم، قوت‌هایم. انگار بخش‌هایی از خودم را بهتر شناختم، عمیق‌تر. حتی بخش‌هایی را کشف کردم که نمی‌دانستم وجود دارند. نود و چهار سرزمینی در خودم کشف کردم که تا این سن یا می‌گفتم نمی‌خواهم‌اش یا از دیدنش فرار می‌کردم. امسال بلند اعتراف کردم، بلند حرف زدم، به رسمیت شناختم، قبول کردم. چیزهایی که الان آسان و تجربه ‌شده‌اند، یک سال پیش سخت و نشدنی به نظر می‌آمدند. نود و چهار سال حرکت به سمت تعادل درونی بود، به سمت هارمونی.
سال ۹۵ چه چیزی برایم آماده کرده‌ای؟ منتظرم شگفت‌زده شوم. فقط خواهش می‌کنم یک کم، توقع‌ام زیاد نیست‌ها، فقط یک کم، دردش کمتر باشد. با تشکر.

پاسخی بگذارید

