من.

دردسر را خودش شروع کرده بود. همان چند جمله در گروه در معرفی من، قبل سفر، آدم‌ها را کنجکاو کرده بود. از مسیر کوهنوردی تا تونل برفی شروع شد و در اتوبوس برگشت دیگر کاملا گیر افتادم. مجبور شدم ساعت‌ها از خودم حرف بزنم، از سفرهایم، از نگاه‌ام به سفر و آدم‌ها. از این‌که چی به نظرم شگفت‌انگیز است و چی باعث می‌شود کوله بردارم و تنها بروم سفر، آن هم جاهایی که کمتر کسی می‌رود. چی برایم جالب است، مهم‌ترین دستاورد از سفرهای چه بوده و چه و چه و چه. چشم‌هایشان برق می‌زد و دوره‌ام کرده بودند و مشتاق سوال می‌پرسیدند و می‌خواستند که جواب بدهم. مثل همیشه مهربان و با لبخند و با هیجان باهاشان حرف زدم، اما از درون معذب بودم و لحظه به لحظه که ادامه پیدا می‌کرد بیشتر خرد می‌شدم. شنیدن پی در پی تو فوق‌العاده‌ای، تو عالی‌ای، شنیدن مداوم تشویق و تعریف و تناقض این‌که خودم فکر نمی‌کنم آن‌قدرها هم فوق‌العاده باشم و من تخم دو زرده‌ای نیستم، کار خودش را کرد. همه خوابیدند و من آن جلوی اتوبوس، تمام راه برگشت به شب و جاده نگاه کردم و نمی‌توانستم مغز حال بدم را خاموش کنم.
موسیقی هم خاموش بود. تنها چیزی که می‌شد آرام کند. ضبط جلوی ماشین هم خراب بود و صدایش بیشتر اذیت‌کن بود تا کمک‌کننده. همان که دردسر را شروع کرده بود، قبلش خواب بود. تلاشم را که دید، بیدار شد و دیگر نخوابید. شروع کرد به خواندن زیر لب. تا خود تهران آهنگ خواند. جواب داد. چند کیلومتری تهران، من هم خواب‌ام برد. چشم‌هایم را که باز کردم، هنوز داشت می‌خواند.

پاسخی بگذارید

