این‌جا الان بهار است – ۲

اولین صبح خود در آرژانتین را چگونه آغاز کردید؟ با یک‌هو بیدار شدن و تصور این‌که تا دو و نیم بعد از ظهر خوابیده‌ام٬ و دلداری دادن خودم که اشکال ندارد نصف بیشتر روز اولت را خواب ماندی، لازم داشتی حتما! و حتی تا وقتی رفتم در خیابان هم نفهمیدم که خنگم! و الان نه و نیم صبح است و ساعت گوشی‌ات که خودش خنگ است و درست نشده را دستی درست کن که قلبت را از جا نکند! با تصور از دست دادن روز رفتم بیرون و سعی کردم از روی نقشه سر در بیاورم کجا هستم و کمی در و دیوار نگاه کنم. هوا کیپ ابر است و باد خنک می‌آید. از داخل هواپیما گلودرد شروع شده و با این وجود از خنکی و باد لذت می‌برم. وسط در و دیوار و مردم نگاه کردن، ماجرای ساعت را فهمیدم و شلنگ تخته اندازان برگشتم هتل صبحانه بخورم و بعد دوباره بروم بیرون. این وسط یک‌بار هم همین‌طور که سر به هوا بودم موقع رد شدن از خیابان چراغ قرمز را رد کردم و نمی‌فهمیدم خانم موتورسوار که با سرعت طرفم می‌آید چرا این‌طور متعجب من را نگاه می‌کند! آن وسط غیر از خندیدن و بر پیشانی کوفتن کار دیگری از دستم بر نمی‌آمد. صبحانه متنوع و دوست‌داشتنی بود. نشسته‌ام به اینترنت بازی تا بعد بروم بیرون. الان سر یک دو راهی مانده‌ام. این‌که به همین شکل عکس گذاشتن در فیس بوک را ادامه بدهم یا بروم در سکوت عکسی. سال‌ها بود که در سفرهایم با عکس گرفتن قهر بودم. همین حالایش هم دستم به سختی سمت گوشی‌ام می‌رود و حاضرم بگیرمش جلوی صورتم و از چیزی که می‌بینم و چشمم را گرفته عکس بگیرم. از طرف دیگر روحیه شوآف کردنم را هم نمی‌توانم نادیده بگیرم. ذوق کردن از این‌که دیگران هم ذوق‌هایم را می‌بینند. احتمالا می‌شود چیزی مثل سفر قشم. نوشته‌های این‌جا درونی‌ترند و ممکن است از توضیح ریز ریز اتفاقات خالی باشند. اینستاگرام می‌شود جای جیغ جیغ کردن و ابراز خوشی‌ها، انگار که هیچ حال دیگری وجود ندارد. یک جمله مشهوری است که گاه به گاهی به هم می‌گوییم. آدم‌ها از آن چیزی که در توییترشان هستند خوشحال‌ترند و از آن چیزی که در اینستاگرام‌شان هستند غمگین‌تر.

پاسخی بگذارید

