این‌جا الان بهار است – ۶

امشب استفانی را دوباره می‌بینم. می‌آید با هم برویم ترمینال اتوبوس‌ها که من بلیت مقصد بعدی‌ام را بخرم. استفانی و دوستش خوزه را سه‌شنبه شب دیدم. من را بردند به محله تانگو. غیر از خود کلوب بامزه تانگویی که دیدیم، گفتگوهایمان کیف داشت. درباره این‌که آدم‌هایی مثل من در ایران چه وضعیتی دارند و این‌جا اوضاع چه‌طور است، درباره وضعیت اجتماعی کشورهایمان، درباره مهاجرت و درباره غذاها. استفانی یک دوست پسر فرانسوی دارد که در سفر به هم برخورده‌اند. پسر چند ماه دیگر می‌آید آرژانتین و باید فکر کنند با این فاصله جغرافیایی چه کار کنند. خوزه هم یک دوست پسر سابق برزیلی داشته که هنوز هم دوستش دارد. جالب این بود که هر دوشان در رابطه با فاصله دور بودند. من می‌دانم که آدم همچین رابطه‌ای نیستم. شاید هم باشم. این‌قدر در این مدت از خودم چیزهای محیرالعقول دیده‌ام که دیگر از هیچ چیزی درباره خودم مطمئن نیستم.
قیمت بلیت‌ها از آن چیزی که در تهران پیدا کرده بودم خیلی بیشتر است و الان قلبم ایستاده! برای شروع، یک سفر بیست و دو ساعته در پیش دارم به گوشه شمال غربی آرژانتین. جایی به نام سالتا. آن‌طور که شنیده‌ام آن‌جا منظره‌های فوق‌العاده، مردم بومی و زندگی هایی ساده و روستایی انتظارم را می‌کشد. چیزی شبیه سیستان و بلوچستان ایران. برنامه سفرم‌را سبک خودم چیده‌ام. یک چیزهایی را در ذهن دارم، اما نه قطعی و غیر قابل تغییر. می‌روم ببینم چه می‌شود. بعد از آن شاید از یک‌جایی دیگر سر درآوردم. همین دیروز یک گزینه جدید به گزینه‌های اضافه شد. جایی در انتهای شمال شرقی. جایی که برخلاف استان بغل دستش توریستی نیست، اما آن‌جا هم تکه‌هایی از جنگل آمازون را می‌شود دید. باغ‌وحش میزبان‌مان آنجا پروژه‌ای دارند که برای مردم محلی معیشت جایگزین ایجاد کنند. که به جای کندن ارکیده از داخل جنگل و فروش آن مثلا راهنمای گردشگری بشوند و کارهایی از این دست. اگر جور بشود دوست دارم آن‌جا هم سرک بکشم.

پاسخی بگذارید

