روزانه‌های رها.

پسرک یازده ساله‌مان اوتیسم دارد. ساعت دوم امروزش را ایستگاه من، مزرعه، انتخاب کرده بود. لانه خرگوش می‌ساختیم. قرارمان این است که موقع کار در مزرعه کفش یا چکمه بپوشیم. دمپایی پایش بود و دلش نمی‌خواست برود کفش بپوشد. می‌گفت پایم گرمش می‌شود. آخرش مربی‌اش بردش داخل که کفش بپوشد. وقتی برگشت بغض کرده بود. مجبور شده بود کاری را انجام بدهد که دلش نمی‌خواهد. حتی گفتن این‌که بپوش و امتحان کن و اگر گرمت شد در بیاور هم آرامش نکرده بود. بغض داشت. دلش می‌خواست گریه کند. با همان لحن مخصوص حرف زدنش که کشدار و شمرده حرف می‌زند و یک جمله را بارها تکرار می‌کند پرسید چرا باید یواشکی گریه کنم؟ صورتش را گرفتم در دست‌هایم و گفتم اگر دوست داری بلند گریه کنی گریه کن. پایت هم اگر گرمش شد برو کفش‌هایت را در بیاور. بارها سوالش را تکرار کرد و من بارها همین پاسخ را دادم. بعد انگار که آرام شد و مشغول به کار شد و شروع کرد به گفتن و تکرار کردن جمله‌های جدید. با همان لحن کشدار شمرده شمرده. آدما گاهی غمگین‌ان، گاهی شادن. آدما غم رو دوست ندارن. رابیتزها را منگنه می‌کرد به چارچوب و پشت هم تکرار می‌کرد آدما گاهی غمگین‌ان، گاهی شادن. آدما غم رو دوست ندارن. کلی با خودم جنگیدم که همان وسط لانه خرگوش ننشینم زمین و بغضم نترکد.

پاسخی بگذارید

