اسفند.

از بعد مکالمه‌مان اشک‌هایم بند نمی‌آید. تا فرصت پیدا کرده دوباره شروع شده. من خودخواه بوده‌ام؟ من دلیل ادامه زجر کشیدنش در این مدت بوده‌ام؟ اگر نمانده بود این همه اتفاق خوب که به خاطر بودنش، حتی همین بودن نصفه نیمه خسته‌اش، در این مدت افتاده نمی‌افتاد. چه در کارمان که حالا هر بهبودی که می‌بینیم شروع کننده‌اش او بوده و چه در زندگی شخصی من که اگر نبود چیزی نبودم که الان هستم. اما خودش چی؟ خودش که تمام این مدت از بودنش زجر کشیده. که هر روز دلیل بیشتر برای زجر کشیدن به دلیل‌هایش اضافه شده. مهم نیست که این‌ها در ژنتیک کسی است یا در مهارت نداشتنش یا واقعیت. هرکدامش هم که باشد دیدن زجر کشیدن آدمی به این عزیزی آدم را له می‌کند. تنها یک چیز این زجر کشیدن و دوام اوردن را می‌تواند توجیه کند. که بالاخره تغییری رخ بدهد. در درونش. در مغزش. که دلیل پیدا کند برای بودنش. وگرنه من بوده‌ام که باعث شده‌ام زجر زنده بودنش این همه وقت ادامه پیدا کند.

پاسخی بگذارید

