اسفند.

امروز قطعی شد. کتابم را چاپ می‌کنند. دلم می‌خواست اولین نفری باشد که خبرش را می‌شنود. اما ندارمش. پارسال همین موقع‌ها هم همین بود. درست یادم است. در ورودی پاساژ پروانه منتظر کسی بودم که ایمیل پذیرفته شدنم در کنفرانس آرژانتین آمد. آن موقع هم اولین نفری بود که دلم می‌خواست بداند. کنار خیابان و وسط آن همه جمعیت، اشک‌هایم از شدت غم بند نمی‌آمد. اصلا انگار این ماجرا رسم همیشه زندگی من است. اولین کتابم همان سال‌های اول رفتن مامان چاپ شد. با کتاب چاپ شده آمدم خانه و جای خالی‌اش برای نمی‌دانم چندمین بار نفسم را بند آورد. کسی نبود که دلم بخواهد بروم کتابم را بگذارم جلویش و در دلم از لبخند رضایتش قند توی دلم آب شود. بعدش به تدریج گشتم دنبال آدم‌های دیگری که اولین‌ها باشند. حالا هم خبر کتاب جدید را در دلم نگه می‌دارم تا شاید ده‌ها روز بعد. که اگر بیات نشده بود و اگر هنوز اولین کسی بود که دلم می‌خواست خبرش را بشنود، برایش بگویم و در دلم از غم اشک‌هایم بند نیاید.

پاسخی بگذارید

