او.

آمد گفت که آرام شده. که دلخوری‌های سمت خودش را بخشیده و رها کرده. که اگر موافقی بیا تلاش کنیم دوست باشیم. حتی شاید شد که دوست خیلی خوب هم باشیم. اول‌اش حتی حوصله‌اش را نداشتم که در موردش فکر کنم، اما بعد مجبور شدم که سنگ‌هایم را با خودم وا بکنم. انگار که حالا تصمیم‌ام را گرفته‌ام. تصمیم گرفته‌ام که تلاشی نکنم برای دوباره دوست بودن. نه فقط به‌خاطر نتوانستن برای بخشیدن‌اش، بیشتر به‌خاطر این‌که دل‌ام نمی‌خواهد آدمی مثل او، هرچه‌قدر هم دارای جنبه‌های دیگر جذاب و خوب، با آن ویژگی خاص، در دایره اطرافیان‌ام باشد. مرور که می‌کنم آدم‌های دیگری هم با این ویژگی در زندگی‌ام بوده‌اند که هچ‌وقت دل‌ام باهاشان صاف نشده و هیچ‌وقت دل‌ام نخواسته دور و برم باشند. آدم‌هایی که به همه‌ کس شک دارند. بنای فکرشان روی این است که همه می‌خواهند به من آسیب بزنند، مگر خلاف‌اش ثابت شود. که هیچ‌وقت هم ثابت نمی‌شود. من با این حجم بی‌اعتمادی به دیگران نمی‌توانم زندگی کنم، نه خودم می‌توانم این‌قدر در شک مدام نسبت به حسن نیت دیگران باشم، نه توان تحمل کسی که مدام بخواهد به حسن نیت‌ام شک کند و من مجبور باشم مدام قسم و آیه بیاورم که این‌طور نیست را دارم. این‌که فردی حتما تجربه‌هایی منفی در زندگی‌اش داشته یا مدل تربیتی‌اش مدلی بوده که حالا این‌طور است را می‌فهمم. به همین‌خاطر از این آدم‌ها متنفر نیستم، از او متنفر نیستم. اما نزدیک نگه داشتن او برایم هزینه دارد، هزینه فکری و عاطفی. و این هزینه انتخاب‌ام نیست. به‌خصوص وقتی مقایسه می‌کنم و می‌بینم عزیزتر از جان‌هایی را این مدت از دست داده‌ام که رفیق بوده‌اند و این ویژگی را نداشته‌اند و ندارند و اگر آن‌ها اسم‌شان رفیق بوده، معلوم است که او اصلا انتخاب من برای این جایگاه‌های حالا خالی شده نیست.

پاسخی بگذارید

