سی و سه سالگی در جاده – ۲

شب شده. نشسته‌ام روی مبل بامزه راحت روی ایوان خانه و رستوران ببرخان در روستای درکش. ببرخان کدخدای قدیمی روستا و پدر آقا نادر میزبان‌ام بوده. امشب عروسی برادرزاده‌اش است و محوطه آن طرفی بساط عروسی کرمانجی برپاست. از جایی که نشسته‌ام راضی‌ام. صدای عروسی می‌آید اما من وسط جمعیت نیستم و کسی من را نمی‌بیند. بعد از چندین روز معاشرت مدام با آدم‌ها این تنهایی را نیاز دارم. از آبشار برگشته‌ام و هنوز کمی خیس‌ام و هوا خنک است و کیسه خواب را کرده‌ام پتو تا گرم شوم. با اینترنت به شدت زغالی گهگاهی مشغول معاشرت با رفقا هستم. بالاخره مصوبات هیئت مدیره را هم فرستاده‌ام و خیال‌ام راحت شده. یک فلاسک چای داغ دارم و مقداری کنجاله‌ خوشمزه که خانواده سجادی به عنوان تو راهی دادند ببرم. دیروز سی و سه ساله شدم. در روز تولدم جایی از موقعیت دوست نداشتنی‌ای که درش قرار گرفته بودم گریه کردم، جایی از سوال‌های میزبان‌ام معذب شدم و ترسیدم، چندین بار از دلتنگی زار زدم، و بیشتر از همه این‌ها از زیبایی‌هایی که دیدم گل از گل‌ام شکفت و خندیدم، از خوراکی‌های خوشمزه‌ای که خوردم کیف کردم، از دوستی‌هایی که دریافت کردم دل‌ام گرم شد. دیروز خودم را دوست داشتم. خودم که می‌تواند این‌طور برود سفر و این‌طور ببیند و تجربه کند. روز تولدم همه چیزش عالی و خوب و خوش نبود، اما واقعی بود. شبیه زندگی واقعی‌ام. راضی‌ام از روز تولدم. از واقعی بودن‌اش، از این‌که پر از اتفاق بود، انگار که چند روز را در یک روز گنجانده باشند، این‌که همه جور حسی درش بود، اما غالب‌اش حال خوب و لذت بود. سی و سه سالگی سال آسانی نبود. سی و سه سالگی سال شدید و پررنگی بود. سالی که تا اوج لذت و تا اوج غم و رنج رفتم. سالی که چیزهایی را از دست دادم که هیچ وقت جبران نمی‌شوند. سی و سه سالگی پوست‌ام را کند، اما هنوز زنده‌ام. برای خودم زندگی‌ای پر اتفاق با تنوعی شبیه روز تولدم آرزو می‌کنم.

پاسخی بگذارید

